برنامه های اجرای تاتر شهر:

تالار سایه:

خانه ی برناد آلبا

نوشته: فدريكو گارسيا لوركا

ترجمه: احمد شاملو

کارگردان:زهراصبوری

ساعت اجرا:21

مدت اجرا:70 دقیقه

اين نمايش از جمله توليدات دفتر عروسكي مركزهاي هنرهاي نمايشي و تلفيقي از عروسك - بازيگر است و ركسانا بهرام، مهدي شاهي بويي، ندا هنگامي در اين ايفاي نقش مي‌كنند

قیمت بلیط:7000تومان

تالار قشقایی:

اتللو

کارگردان:عاطفه تهرانی

بازیگران:مصطفی شب خوان،مینا حسین آبادی،کاوه قائمی،اشکان افشاریان،شیرین فرشباف،عامر مسافر آستانه،لیلا حسینی،امیر امیری،سبا نازی انجیله.(گروه تاتر ایندرا)

ساعت اجرا:21

طول مدت اجرا: 75 دقیقه

اجرای این نمایش به صورت پانتومیم است.

* این نمایش برنده ی جایزه ی بهترین کارگردانی از بیست و هشتمین جشنواره ی بین المللی تاتر فجر و کاندید بهترین بازیگر مرد برای مصطفی شب خوان در نقش اتللو” و "کاوه قائمی " شده است . طراحی لباس مبتکرانه ی این نمایش یکی دیگر از نقاط قوت آن بود که باعث شده بود که این اثر برنده ی جایزه ی بهترین طراحی لباس از جشنواره ی فجر شود .

قیمت بلیط:7000تومان

کارگاه نمایش:

تنها سگ اولی می داند چرا پارس می کند، مکبث

 کارگردان: ابراهیم پشت کوهی

بازیگران:  داود اسلامی، محمد سایبانی، مسعود اولی بندری، فریبا امیری، مریم حكمت، بهروز عباسی، مجید كشاورز، رضا كولغانی

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA

ساعت شروع:20:15

مدت اجرا:75 دقیقه

خلاصه داستان:  مكبث براي بدست آوردن عنوان باباي بزرگ زار، دانكن را مي‌كشد و از آنجا كه براي رسيدن به اين عنوان نياز به اين است كه 17 باد تسخير شود، چون مكبث تمام بادها را دراختيار ندارد بادها براي نابودي و از بين بردن مكبث اقدام مي كنند.

* این نمایش كه محصول گروه تاتر پیتووك بندرعباس است برگزیده بخش تجربه های نو در جشنواره تاتر فجر در سال ۸۸ شده است.

قیمت بلیط:5000تومان

تالار اصلی:

نورا

نویسنده: هنریک ایپسن

مترجم و کارگردان: علی رضا کوشک جلالی

ساعت شروع: 20

مدت زمان اجرا: 90دقیقه

بازیگران:پیام دهکردی، پنته آبهرام ، حمد ساعتچيان، رضا مولايي، شيوا اردويي و افسون دلخواه

خلاصه داستان: نورا زنی سرخوش است و فكر می كند جزو خوشبخت ترین زنان دنیاست. نورا با شوهر و سه بچه اش زندگی می کند و در گذشته جعل امضا کرده است تا بتواند هزینه مسافرتی برای درمان شوهرش را فراهم کند. نورا به این کار جسورانه خود بی نهایت افتخار می کند. اما پس از گذشت روزها، هم اینک زمان فاش شدن راز است و نورا در انتظار یک معجزه. معجزه ای که به او ثابت کند تمام این سال های زندگی اش را در توهم نبوده واقعا زن خوشبختی است. اما....

قیمت بلیط:10000تومان

 

نه دیگه ، این واسه ما تاتر خیابونی نمیشه!

نمیدونم باید از شنیدن خبر "  دایمی شدن مکان تاترهای خیابانی   " خوشحال بشم یا ناراحت؟

"تاتر خیابانی" در همه جای دنیا تعریف مشخص خودشو داره. فلسفه ی اصلی این نوع خاص از اجرا، فراگیر کردن تاتر در بین مردم تلقی میشه. اینکه مردم در مکانهاو زمانهایی که هیچ ارتباطی با مراکز رسمی و سالنهای اجرای تاتر ندارن، روزانه شاهد اجراهای متفاوتی از نمایشنامه های مختلف به فراخور زمان و موقعیت باشن. به عبارت دیگر" وارد کردن تاتر به زندگی مردم عام. اتفاقا چند هفته ی پیش گزارشی از بی بی سی پخش شد که نشون می داد که چطور در یک کشور( دقیق یادم نمیاد)یک گروه نمایشی بخشهایی از فیلمهای محبوب رو در مترو اجرا می کردند.تصور کنید این اتفاق توی متروی تهران بیفته : اجرای نمایش در میان فریادهای" شورت-جوراب-رنده ی سیر -دستگیره ی آشپزخانه- و دونات قدس رضوی...." و هیچ بعید هم نیست که به خاطر شلوغی  نیمی از گروه نمایش مجبور بشن با قطار بعدی بیان(البته می دونم که با وجود نظارتها هیچ وقت چنین اتفاقی توی ایران نمیفته، انقدر خط قرمزها پررنگ شده که حتی تو رویا هم دست بردار نیست)

از طرف دیگر در تاتر خیابانی تفاوت اصلی سینما و تاتر به وضوح پررنگ تر میشه: زنده بودن و تاثیرپذیری از محیط.در این نوع تاتر تماشاچی به عنوان جزیی از اجزای صحنه نقش مهمی در اجراداره و این باعث میشه میزان تاثیرگزاری و تاثیر پذیری به مراتب بیشتر بشه.

...روی نیمکتهای تاتر شهر نشستی و ناگهان متوجه میشی گروهی هماهنگ با هم جلوت صف میکشن وتو ناخودآگاه در صف اول تماشاچیان یک تاتر خیابانی قرار میگیری. کمکم مردم جمع میشن ، همه سکوت می کنند، برای هم جا باز می کنند ، با هم می خندند، سرک میکشن و یا حتی با دیدن یک آشنا صف رو ترک میکنند...این در حالیه که پشت سر ماشینها پشت چراغ قرمز برای هم بوقهای آبدار میزنن، BRT با سرعت عبور میکنه، بچه های کولی از کت و دامن رهگذرای شیک آویزون میشن ، پیرمردها گذشته رو بازسازی می کنند و در تمام این مدت تو تاتر میبینی و این یعنی خود خود زندگی

شاید برای اینکه صرف اقتصادی و جذب مخاطب این نوع جدید از اجرای خیابانی رو بررسی کنم خیلی جوون و بی تجربه باشم اما می دونم دلم برای اجراهای ناگهانی نمایشنامه های خیابانی تنگ میشه( حس آدمی که یکی از پشت چشماشو میگیره و وقتی برمیگرده میبینه یکی از عزیزترین  دوستاش داره بهش لبخند میزنه )

از همه ی اینها گذشته مشخص کردن جا و تهیه ی بلیط و شناسنامه ی گرو ه ها  در ایران( شاید در کشورهای دیگه هم این اتفاق بیفته که قضاوت راجع به انها بدون در نظر گرفتن شرایط حاکم را رها میکنم )اولین چیزی که به مخاطب القا میکنه ، اعمال نظارت بیشتر و ممیزی  باشه و این یعنی از بین بردن یکی از اصلی ترین ویژگیهای تاتر خیابانی

در تمام این مدت نا خودآگاه یاد فیل شهر قصه افتادم ..تاتر خیابانی با مکانهای مشخص  در دنج ترین قسمت تاتر شهر و بلیط!!

  

نخستین محل دائمی تئاتر خیابانی گشایش می یابد  

 نخستین  محل دائمی اجرای نمایش‌های خیابانی همزمان با عید  فطر در ضلع جنوبی مجموعه تئاترشهر راه اندازی می‌شود.  مجید امرایی، مدیر دفتر تئاتر خیابانی، ضمن اعلام این خبر گفت: «ما برای گام اول یکصد اجرا را در نظر گرفتیم و امیدوارم در روز عید فطر بتوانیم یک اجرا از هر 10 نمایش را روی صحنه ببریم. بعد از عید فطر 9 اجرا از هر نمایش باقی می‌ماند که هر یک از نمایش‌ها به ترتیب اجراهای خود را ادامه می‌دهند.»وی افزود: «می‌خواهیم به سمتی برویم که مخاطبان نمایش خیابانی هم برای تماشای اجراها بلیت تهیه کنند. به همین منظور در گام دوم فعالیت‌های دفتر تئاتر خیابانی تلاش می‌کنیم پیش پرده خوانی را برای اجرای نمایش‌های خیابانی باب کنیم. حال که نمی‌توانیم سالن بسازیم، می‌توانیم فضاهای اجرا در خارج از سالن به وجود بیاوریم. شاید یک تماشاگر نتواند 10 یا 20 هزار تومان هزینه کند تا در داخل سالن‌های تئاتری نمایشی را ببیند اما این فضای جدید نمایش خیابانی از نظر مکان، محل، هزینه و زمان اجرا، یک گونه جدید در زمینه اجرای تئاتر است که امیدوارم در اجرای آن موفق شویم.»امرایی که علاوه بر مدیریت دفتر تئاتر خیابانی، مدیریت روابط عمومی مجموعه تئاترشهر را نیز برعهده دارد، درباره دلیل انتخاب این بخش از مجموعه تئاترشهر برای احداث محل دائمی اجرای تئاتر خیابانی گفت: «ضلع جنوبی مجموعه یکی از دنج‌ترین بخش‌ها است چرا که از این ضلع کمترین میزان سر و صدای خیابان شنیده می‌شود. از زمانی که در مجموعه تئاترشهر حضور داشتم موضوع انتخاب این محل را با شهرداری منطقه و مرکز در میان گذاشتم و حدود 30 جلسه با افراد مختلف برگزار کردیم تا بتوانیم این بخش را به عنوان محل دائمی اجرای نمایش‌های خیابانی در اختیار داشته باشیم.»او درباره افتتاح دومین محل دائمی اجرای تئاتر خیابانی در تهران گفت: «اگر خانه هنرمندان ایران این همکاری را با ما داشته باشد تا بتوانیم یک فضای دائمی اجرای نمایش خیابانی در آن جا نیز راه بیاندازیم دو فضای دائمی بین دو نهاد که هر دو در حوزه هنر تلاش می‌کنند، راه اندازی می‌شود.» امرایی همچنین در ادامه صحبت‌های خود خبر از شناسنامه دار کردن گروه‌های مختلف تئاتر خیابانی داد و گفت: «هر گروه موظف است که ترکیبی باشد از یک کارگردان، یک طراح یا نمایشنامه نویس و گروه بازیگران. این سه عنصر، از عناصر اصلی اجرای نمایش خیابانی هستند. اگر در یک گروه بازیگری بخواهد برود و در گروه دیگری کار کند به عنوان بازیگر میهمان در آنجا فعالیت خواهد داشت. شناسنامه دار شدن گروه‌ها باعث می‌شود تا از طریق مرکز هنرهای نمایشی با آن‌ها قرارداد بسته شود و آن‌ها بتوانند به طور مستمر به اجرای آثار خیابانی خود بپردازند.» مجید امرایی، مدیر دفتر تئاتر خیابانی که تاکنون تحقیقات بسیاری در زمینه نمایش‌های خیابانی داشته و 76 مقاله در این زمینه منتشر کرده است، در پایان گفت: «بر این باورم که تئاتر خیابانی در کشور ما قدمتی به مراتب بیش از تئاتر صحنه‌ای دارد. ما خرده نمایش‌های بسیاری داشتیم که اگر آن‌ها شناخته و به روز می‌شدند و توجه بیشتری به آن‌ها می‌شد، در حوزه‌های مختلف، تئاتر ما امروز شرایط بهتری داشت...»

وقتی IRIB به دادمان میرسد!

برای کسایی که دلشون برای تاتر تنگ شده و به هردلیلی فعلا  نمیتونند به سالنهای تاتر سربزنن، تله تاترهای شبکه ی چهار مسکن خوبیه.این تاترهای تلویزیونی که حدودا ساعت 15/30 از شبکه ی چهار پخش می شه(البته فکر میکنم پخش هرروزه منحصر به ماه رمضون باشه )، نمایشنامه های خوبی رو با کارگردانی افرادی چون" محمد رحمانیان"، "هادی مرزبان"، " فرهاد آییش"، "حسن معجونی"، "داوود رشیدی" پخش کرده است.

راستی برای اطلاع از برنامه های روزانه تاتر  میتونید به سایت شبکه ی چهار سر بزنید:

http://ch4.iribtv.ir/

از "قطب الدین صادقی " چه خبر؟

از امروز تصمیم گرفتم که غیر از " تاتر" از " تاتریها" هم  حالی بپرسم. و چه کاری راحت تر از اینکه در هزاره سوم بخوای ازکارای  یکی از بزرگترین کارگردانهای حال حاضر تاتر ایران  که مثلا " قطب الدین صادقی " باشه، خبر بگیری. کافیه صفحه ی google  باز کنی و اسمشو سرچ کنی ، اما این خوشحالی زیاد طول نمیکشه چون همونطور که بین سایتها دنبال معتبرترینشون میگردی میبینی که یا به یک بیوگرافی ساده قناعت کردن ویا تاریخ گزارشها حداقل برمیگرده به چندین ماه قبل.اینکه ما بدونبم قطب الدین صادقی متولد سنندج و یا اینکه توی سوربن درس خونده خیلی جالب اما اینا برای یک آدم که ادامه داره و هر ماه کلی خبر جدید داره کافی نیست(سایت اختصاصی خود او هم نتونست کمک زیادی بکنه)  ، پس مجبوریم بسنده کنیم به همون اخبار که در اواسط مرداد در روزنامه "شرق" منتشر شد:

قطب الدین صادقی بعد از اجرای نمایش" نبرد و مده آ" در تالار ایرانشهر برای برگزاری یک دوره کلاسهای فشرده ی تابستانی به انتخاب خود راهی ایلام شد  . در  این کلاسها که به درخواست مرکز هنرهای نمایشی برگزار شده ، تکنیک های بیان ، بدن، سبک نمایش و دستیابی به نقش را به هنرمندان شهرستانی آموزش می دهند.:او برای اجرا به گفته ی خود " نمایش " سبدی پر از ماه گمشده" را که به فرهنگ مردمان ایلام نزدیکی عجیبی دارد  را انتخاب کرده است.  

در نیمه ی شهریور هم همراه گروه نمایش واره های کردی عازم لهستان می شوند.( احتمالا الان باید مشغول آماده شدن برای سفر باشن!!!!)

بعد از آن هم برای فیلم" کلاه پهلوی" به فرانسه میرود. او در این فیلم نقش تقی زاده معروف را ایفا میکند که  بعضی از صحنه ها ، در فرانسه فیلم برداری می شود.

سالن شماره ی یک ایرانشهر به نام " اکبر رادی" نامگذاری می شود

هيئت مديره بنياد «اکبر رادي» در ديدار با کميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران خواستار نامگذاري سالن شماره يک تماشاخانه ايرانشهر به نام زنده‌ياد اکبر رادي شد. «شکرخدا گودرزي» در اين‌باره به خبرنگار مهر  گفته: روز يکشنبه گذشته، 7شهريورماه، اعضاي هيئت مديره بنياد «اکبر رادي» متشکل از حميده‌بانو عنقا، عطاء‌ا... کوپال، هادي مرزبان، فريندخت زاهدي، شهرام کرمي و من ملاقاتي با «احمد مسجدجامعي»، عضو کميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران داشتيم و در اين ديدار هيئت مديره بنياد گزارشي از فعاليت‌هاي خود را طي سال گذشته ارائه داد. وي با اشاره به ارائه خواسته‌هاي اين بنياد به کميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران گفته: بخشي از اين خواسته‌ها به حمايت‌هاي مادي و بخشي به حمايت‌هاي معنوي اختصاص داشت. از جمله اين خواسته‌ها اين بود که با آقاي «مجيد جوزاني»، مدير تماشاخانه ايرانشهر صحبت شود تا سالن شماره يک ايرانشهر به نام «اکبر رادي» نامگذاري شود. وی با اشاره به قول مساعدت احمد مسجدجامعی برای حمایت از برگزاری مراسم سالروز تولد زنده‌یاد رادی افزود: به طور کلی این دیدار بسیار خوب بود و فکر می‌کنم نتایج خوبی برای آینده بنیاد اکبر رادی دارد.

مکاشفه در باب یک مهمانی خاموش

.

مکاشفه در باب یک مهمانی خاموش

اجرا در دو سانس روزهای جمعه

انجمن منتقدان و نويسندگان خانه تئاتر قرار است جلسه پرسش و پاسخي را براي  نمايش «مکاشفه در باب يک مهماني خاموش» که اين روزها در تماشاخانه ايرانشهر بر صحنه است  برگزار كند. اين نشست پس از اجراي نمايش در روز سه‌شنبه ،4 اسفند ماه و در محل سالن شماره 2 تماشاخانه ايرانشهر برگزار مي شود.
همچنين قرار است اين نمايش به كارگرداني رضا حداد كه هر شب ساعت8:30 درتالارايرانشهر روي صحنه مي رود از اين پس در روزهاي جمعه در دو سانس به نمايش درمي آيد.
اين نمايش از اين هفته جمعه ها يكبار در ساعت 18 و سپس در ساعت 20:30 روي صحنه مي رود.
اين نمايش نوشته آتيلا پسياني است و بازيگراني چون سيامك انصاري، برزو ارجمند، ليلي رشيدي، پانته آ پناهي ها، ستاره پسياني، خسرو پسياني، محسن رستگار، شبنم فرشاد جو و روناك يونسي درآن ايفاي نقش مي كنند. اين نمايش كه در بخش خصوصي تهيه شده است براي دانشجويان و هنرمندان تخفيف 50 درصدي درنظر گرفته است.
تمامي دانشجويان بدون درنظر گرفتن رشته تحصيلي تنها با ارايه کارت دانشجويي و همچنين اعضاي خانه تئاتر، خانه هنرمندان و خانه سينما نيز مي‌توانند از اين تخفيف ويژه استفاده کنند.

قابل توجه کسانی که از جشنواره جا موندن!

"اتللو" با زبان بدن
نمایش "اتللو" به کارگردانی عاطفه تهرانی بهار سال آینده در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایش "اتللو" که بر اساس زبان بدن شکل گرفته فروردین‌ و اردیبهشت‌ماه 89 در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

ان نمایش در بخش تجربه‌های نو بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به صحنه رفت و جایزه بهترین کارگردانی هیئت داوران کانون جهانی منتقدان تئاتر در آن  جشنواره را به خود اختصاص داد.

مصطفی شب‌خوان، سحر افتخارزاده،‌ کاوه قائمی، شیرین فرشباف، اشکان افشاریان، صبا نازی‌انجیله، لیلا حسنی، امیر امیری و عامر مسافرآستانه بازیگران نمایش "اتللو" هستند.

تئاتر شهر و روایتی دیگر از ادیپ شهریار
شهرام گیل‌آبادی نمایش "آواز در دورترین کرانه مه‌آلود زمین" برگرفته از "ادیپ‌شهریار" سوفوکل را بهار سال آینده در مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌برد.
گیل‌آبادی درباره اجرای عمومی این نمایش  به خبرنگار مهر گفت: طبق گفتگویی که با مدیر مجموعه تئاتر شهر داشتم قرار شد نمایش را بهار سال 89 در مجموعه تئاتر شهر اجرا کنم. البته هنوز زمان دقیق و سالن اجرای نمایش مشخص نیست ولی ما برای اجرا سالن سایه تئاتر شهر را پیشنهاد دادیم.

 "آواز در دورترین کرانه مه‌آلود زمین" برگرفته از "ادیپ شهریار" سوفکل توسط ایوب آقاخانی نوشته شده است. در این نمایشنامه ادیپ شهریار شهری را که روزی از شرایطی ناگوار خلاصی داده به دامن طاعون می‌سپارد. او بعد از این کار چشمان خود را کور کرده و باقی عمرش را در صحرایی خشک و سوزان سپری می‌کند.

سیما تیرانداز و قربان نجفی بازیگران اصلی کار هستند و میکائیل شهرستانی، ژاله علو، شهین نجف زاده، مهین نثری و مهرداد عشقیان نیز در آن نقش آفرینی می‌کنند. این نمایش در بخش چشم‌انداز بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به صحنه برد. 

 

تو شهر چه خبره؟

تئاتر شهر

 

تالار اصلی

  گالیله


 نویسنده:  سعید شاهسواری
کارگردان:  داریوش فرهنگ

ساعت اجرا: 19:00  
مدت زمان: 100دقیقه

بازیگران: امین تارخ، مسعود کرامتی، رحیم نوروزی، نعمت اسدالهی، کاوه خداشناس، رضا مولائی، مهدی بجستانی، نورا هاشمی، محمدرضا خسرویان، دانیال ککوهستانی، مانی فرهنگ، عزیز نقدی، الیاس نادری، آراده کریمی، بابک برهانیان، عسل لباسچی، ایلیار مومن، فرناز نادری فر، امیر اسکندری، مریم نورالدینی، سامان سیروس، آبان آل حجت، پیام بهاری، سمیه مصیبی، فرهاد بلبلی، نگار نیکنامی، محمدرضا فرزانه، سمانه مهرابی، میلاد یزدانی، هدیه رنجبر، فاطمه رجبیان، امیر بشارت و داریوش فرهنگ

نمایش برداشتی آزاد از "زندگی گالیله" اثر نمایشنامه نویس معروف برتولت برشت است که توسط سعید شاهسواری و داریوش فرهنگ باز نویسی شده است.

 

 

 تالار چهارسو

 عیش و نیستی

 نویسنده: تیری مونیه

کارگردان:  ایرج راد

 زمان اجرا:  ۱۸:۳۰

مدت : 90 دقیقه

 بازیگران: ایرج راد، هوشنگ قوانلو، زری اماد، سامان دارابی، فرزانه سهیلی، افسانه شفیعی، خیام وقار کاشانی و نوید نوروزی

 اين نمايش درباره‌ي سوء‌تفاهمي است كه در زندگي نويسنده‌اي به وجود مي‌آيد و نتايجي را به همراه دارد

 

 

تالار سایه

دوازده

نویسنده:  روژینال رز

کارگردان:  منیژه محامدی

 زمان اجرا: ۱۹:۰۰

مدت زمان: 70 دقیقه

 بازیگران:محمد اسکندری، مهوش افشارپناه، فرزانه نشاط خواه، جواد نمکی، فروغ قجابگلی، محمد نادری، نازگل نادریان، سام کبودوند، فرناز رهنما، کاظم سیاحی، هانیه بساطینی، امین طباطبایی، محمود لاچینی، افشین رهنمون

فردی کشته شده و پسر او متهم به قتل است. 12 نفر اعضای هیات منصفه در اتاقی برای گناهکار بودن یا گناهکار نبودن او تصمیم می گیرند.

 

 

تالار قشقایی

 داستان پلکان

نویسنده و کارگردان:  رضا گوران

زمان اجرا:  ۱۹:۰۰

مدت زمان 90 دقیقه

 بازیگران: مهدی پاکدل، امیر دلاوری، بهناز جعفری، صابر ابر، بهنوش طباطبایی، رامونا شاه، مرضیه ازگلی، گلنوش مومنی و مسعود انتظاری .

نمایش روایت زندگی سه نسل از یک ساختمان و روابط آنها از زاویه دید یک راه پله

 

 

کارگاه نمایش

 شام آخر

نویسنده: محمدرضا کوهستانی

کارگردان:  احمد سلیمانی

زمان اجرا: ۱۸:۰۰

مدت زمان: 70 دقیقه

 بازیگران: مجید امیری، سید حمید لاجوردی،ماشاله کوهستانی،محمدجواد پیروزی و مهدی نیکروش

 داستان نمایش"شام آخر":  مثل همیشه مشغول زندگی بودند، آنگاه که کوله های خاکی رنگ را در سینه ی خود احساس کردند، ناگهان و نابهنگام، جنگ زندگی شان شد...

 

 

تماشاخانه ایرانشهر

تماشاخانه شماره یک:

 

به خاطر یک مشت روبل

 کارگردان: حسن معجونی

دراماتورژ: مهدی کوشکی

زمان اجرا: 20

مدت اجرا: 90 دقیقه

 بازیگران: سعید چنگیزیان، رضا بهبودی، مهدی کوشکی، سوگل قلاتیان، پدرام شریفی، هوتن شکیبا، آوا شریفی، محسن نوری، سجاد افشاریان، آرش مالمیر و حسن معجونی

 نمایشنامه برگرفته از کتاب "پزشک نازنین" بر اساس داستان هایی از آنتوان چخوف است که نیل سایمون آن ها را نوشته و شهرام زرگر ترجمه کرده است

 *هفته اول اجرا بلیت برای دانشجویان نیم بها است

 

تماشاخانه شماره دو:

مکاشفه در باب مهمانی خاموش

کارگردان: رضا حداد

طراح صحنه:  سیامک احصایی

زمان اجرا: دو ساعت 18:30 و 21

مدت اجرا: 70 دقيقه

 بازیگران:سیامک انصاری، لیلی رشیدی، برزو ارجمند، روناک یونسی، ستاره پسیانی، پانته‌آ پناهی‌ها، شبنم فرشادجو، محسن رستگار و خسرو پسیانی

 قصه اين نمايش روايت يك شب مهماني است كه چند جوان به آن دعوت مي‌شوند و مكاشفه‌اي رخ مي‌دهد.

 

تالار فردوسی

اپرای عروسکی مولوی

کارگردان: بهروز غریب پور

ساعت اجرا: 18:30

مدت اجرا: 110 دقیقه

 خوانندگان: همایون شجریان، محمد معتمدی، محمدرضا صادقی، علی خدایی، حسین علی‌شاپور و ملیحه مرادی

کاری از گروه عروسکی آران که بر اساس اشعار مثنوی معنوی و کلیات شمس ساخته شده و مریم اقبالی و علی پاکدست طراحی عروسک‌ها را برعهده داشته و به همراه علی ابوالخیریان، غزل اسکندرنژاد، افسانه زمانی، مونا کیانی‌فر، سمیه نادری، محسن ایمانخانی، سلما محسنی، مرجان احمدی، مرضیه سرمشقی، کاملیا نوحی، نسیم امیرخسرو، نسیم امیرخسرو، نگار میرفخرایی، فرزانه عاقلی،‌ اکرم اصغری و آرتمیز نیازی بازی دهندگان عروسک‌ها هستند

 

 

تالار مولوی

 

سالن اصلی مولوی

غریبه در خانه

  نویسنده : نوشین تبریزی ( برداشتی آزاد از داستان غریبه اثر اریک امانوئل اشمیت )

کارگردان : دلارا نوشین

ساعت اجرا: 18:30

مدت : 45 دقیقه

بازیگران : ریما رامین فر ، فرخ رزمگاه ، تورج ثمینی پور ، سام کبودوند ، پانته آ مرزبانیان

 غریبه در خانه«غریبه‌ای در خانه» داستان ایوا (با بازی ریما رامین فر) متخصص جغرافیای سیاسی خاورمیانه و خبرنگار حرفه‌ای مسلط به چند زبان زنده دنیا است كه مدتی وجود غریبه‌ای را در خانه احساس می‌كند. وقتی پلیس برای كمك به او می‌رسد، متوجه حضور غریبه‌ای در خانه نمی‌شود

 * برنده جوایز : دوم نویسندگی – دوم کارگردانی – دوم طراحی صحنه – اول بازیگری زن – دوم بازیگری مرد – تقدیر پوستر و بروشور   از هشتمین جشنواره تئاتر بانوان

 

سالن کوچک تالار مولوی

بازی استرینبرگ

نویسنده : فردریش دورنمات

طراح و کارگردان : مژگان خالقی

ساعت اجرا: 17:30

مدت : 45 دقیقه

بازیگران : مجید رحمتی ، افسانه شفیعی ، محمد رضا ترابی

 

 سالن اصلی تالار مولوی

غرب غم زده

نویسنده : مارتین مک دوناف

طراح و کارگردان : علی پروشانی

 ساعت اجرا: 19:45  

مدت : 90 دقیقه

 بازیگران : مهدی آگاهی ، معیت الدین عشاقی ، مهراد غضنفریان ، آوا شریفی 

 "غرب غم زده" به روایت دو برادر می‌پردازد که پدر خود را از دست داده‌اند و بعد مشخص می‌شود یکی از برادرها عامل قتل بوده است

 

تالار سنگلج

عفريته ماچين

نویسنده :داوود فتحعلي بيگي

کارگردان: علي يداللهي

ساعت اجرا: 19

مدت اجرا: 90 دقیقه

 بازیگران: داوود داداشي، غلام بابوته، مجيد فروغي، حسين بابايي، فريبا حيدري، شاهين علائي نژاد، شهرام مسعودي و نرگس درخشان

 نمايش سياه بازي درباره بازرگاني است که عاشق خواهر خاقان ماچين مي شود و به دنبال اين عشق تا ماچين مي رود.

قول

سلام به همگی

دلم خیلی برای این جا تنگ شده بود. تصمیم دارم دوباره آپش کنم...

این چند وقت بیکار نبودم چند تا مصاحبه و مطلب در مورد تئاتر تو روزنامه نوشتم اما خوب قبول دارم که کم کاری کردم

دیگه این اتفاق نمی افته

قول